alanyurt.ace.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kimler hatta?
Toplam 10 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 10 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 268 kişi 11/8/2017, 00:45 tarihinde online oldu.
Hatta olan üyelerle yazışmak için
Önce Alanyurt sitesine isminizle giriş yapmanız gerekiyor Chat Box sayfada kolonunun en sağında en üstte giriş yap butonuna tıklayın altta mesaj yazan yere mesaj yazıp enter a tıklayın
ŞİFRESİNİ UNUTANLAR
kullanıcı adı: küçük harflerle adınız bir boşluk soyadınız şifreniz......: bitişik olarak adınız soyadınız olacaktır giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirebilirsiniz
En son konular
» Köyümüzün gazisi Kadir zeytun mart ayının 2 sinde kalbinden rahatsızlandı
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime12/3/2022, 19:16 tarafından turanyunal

» ALANYURTLU SÖZLÜK
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime112/10/2021, 17:18 tarafından Turan YUNAL

» 319 40 yıllık fotoğraf bunlar kim
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime110/4/2017, 11:30 tarafından turanyunal

» Ehtibar halamız hakkın rahmetine kavuştu
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime126/2/2015, 19:20 tarafından turanyunal

» Mustafa yunalın cd si
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime117/1/2015, 11:05 tarafından turanyunal

» İzzetdin bilgenin torunu
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime116/7/2014, 18:19 tarafından turanyunal

» PROGRAM İNDİRME SİTESİ
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime130/4/2014, 14:06 tarafından Mustafa YUNAL

» Satılmış KARADUMAN vefat etmiştir
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime125/3/2014, 15:45 tarafından namuk cinar

» Eşref zeytun
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime125/3/2014, 15:44 tarafından namuk cinar

» kevser ayhanın vefatı
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime112/2/2014, 06:55 tarafından namuk cinar

» Reşit KANAL ın vefatı
RAVZA-İ MUTAHHARA Icon_minitime112/2/2014, 06:53 tarafından namuk cinar

KÖYÜMÜZÜ DÜNYA GÖRSÜN İSTERMİSİNİZ
köyümüzün google earth ta tanıtımı için resimler koyduk tıkladıkça önemi artacak uydu fotoğrafı netleşecektir
AVATAR gönderdiğiniz mesajın yanında çıkacak resminizdir
kişi bilgilerine girip avatarınızı değiştirebilirsiniz AVATARINIZA RESMİNİZİ KORSANIZ TANIMAYANLARDA TANIR

RAVZA-İ MUTAHHARA

Aşağa gitmek

RAVZA-İ MUTAHHARA Empty RAVZA-İ MUTAHHARA

Mesaj tarafından gamze diler 9/2/2010, 21:23

RAVZA-İ MUTAHHARA
Ravza, bahçe ve cennet anlamlarına gelir. Ravza-i Mutahhara geniş anlamıyla, âlemlerin Efendisi Hz. Muhammed (s.a.s)'in medfün bulunduğu yer ve Mescid-i Nebi demek ise de, özel manasıyla Mescid-i Nebi'nin içinde Hz. Peygamber (s.a.s)'in kabr-i saadetleriyle minber-i şerif arasında kalan kısım demektir. Bu yer 10 m. genişliğinde ve 20 m. uzunluğunda 200 m2 lik bir sahadır. Bu alanın fazileti ile ilgili olarak Allah Resulu şöyle buyurur: "Evimle minberim arası, Cennet bahçelerinden bir bahçedir" (Tecrid-i Sarih Tercümesi, IV, 268).
Medine'de bulunan Mescid-i Nebi'nin fazileti hakkında Allah elçisi şöyle buyurur: "Fazla sevap umarak, içinde namaz ve ibadet için şu üç mescid dışında hiç bir mescid için yolculuk yapmak uygun olmaz: Mescid-i Haram, Mescid-i Nebî ve Mescid-i Aksâ" (Tecrid, IV,199); Benim şu mescidimde kılınan bir namaz, Mescid-i Haram dışında, diğer mescidlerde kılınan bin namazdan (sevap yönüyle) daha hayırlıdır" (Tecrid, IV, 249). Zikredilen faziletleri bünyesinde bulunduran mescidde, Hz. Muhammed (s.a.s)'in medfûn bulunduğu "Hücre-i Saadet", Kâbe dahil yeryüzünün her noktasından, göklerden ve arştan daha üstün ve şerefli kabul edilmiştir (Tecrid, IV 258). Kabr-i saadetlerini ziyaretin faziletiyle ilgili olarak şu iki hadis zikredilir: "Kabrimi ziyaret edene şefaatim sabit bir hak olur" ; Kim ki, beni vefatımdan sonra ziyaret ederse, hayatımda ziyaret etmiş gibidir" (Acluni, Keşful-Hafâ, Beyrut 1351, II, 250). Bu hadisler göz önüne alınınca, Medine'de Hz. Peygamber (s.a.s)'in kabrini ziyaret etmenin ve bu Mescid'de namaz kılmanın sevabı kendiliğinden ortaya çıkar. Bundan dolayı müslümanlar, gerek hac ve gerekse umre için yaptıkları seyahatlarda bu mübarek yerin ziyaretine çok önem verir. Bu mescid ve kabri ziyaret, İslam âlimlerince mendûb bir amel olarak kabul edilmiştir. Öte yandan Hanefi bilginleri, mâlî durumları elverişli olan kimseler için bu ziyareti vâcib derecesinde saymışlar; bir zaruret olmaksızın terkedilmesini büyük bir gaflet ve katı yüreklilik olarak kabul etmişlerdir.
Mescid-i Nebî ve kabr-i saadetin hac ibadetinden önce veya sonra ziyaret edilmesi caizdir. Ancak Medine-i Münevvere, hacının yolu üzerinde bulunmadığı takdirde yapılan hac farz ise, merkad-i saadetin hacdan sonra ziyaret edilmesi daha uygun görülmüştür. Böylece günahlardan arınılmış halde Hz. Peygamber (s.a.s)'in huzuruna çıkılmış olur. Fakat Medine, Mekke'ye giderken hacının yol uğrağı ise, önce Resulullah'ın kabr-i şerifini ziyaret etmek gerekir. Bu durumda kabr-i saadetin ziyaretini hacdan sonraya bırakmak, kişinin katı yürekli olduğuna işarettir. Eğer yapılan hac nafile ise, kabr-i saadetin hacdan önce veya sonra ziyareti arasında fark yoktur. Her hacı kendi durumuna göre hareket etme serbestisine sahiptir.
Hac veya umre yapmak amacıyla Medine'ye gelen kişi, temiz elbiseler giyer, güzel kokular sürünür, salavât-ı şerife getirerek Mescid-i Nebi'ye "Bâbü's-Selâm" veya "Bâb-ı Cibril" denilen kapıların birinden girer. İki rekât "Tahıyyetül-Mescid" kılar. Eğer namazı imkan bulursa Resulullah (s.a.s)'ın mihrabı yanında, mümkün olmazsa minber veya mihraba yakın bir yerde, bu da mümkün değilse "Ravza-i Mutahhara" denilen kabr-ı saadet ile minber arasında kalan kısımda kılar. Burada yer bulunamadığı takdirde Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında yapılan Mescidin herhangi bir yerinde kılmak efdaldir. Bu da mümkün olamıyorsa, Mescidin sonradan genişletilen kısımlarında uygun bir yerde kılınabilir.
Tahiyettül-mescidden sonra, bu saadete erişmesi sebebiyle iki rekât da "şükür namazı" kılar ve istediği duaları yapar. Sonra da tevâzu ve âdâbına uygun olarak Hz. Muhammed (s.a.s)'in kabr-i saadetine yaklaşıp başı hizasında durarak, Resulullah'ın kendisini gördüğünü ve sözlerini duyduğunu düşünerek selâm verip dua okur.
Ravza-i Mutahhara adı verilen alan içinde "Ebu Lübâbe" ve "Hannâne" adında direkler vardır. Bu direklerin neye işaret olduğunu şöyle anlatmak mümkündür: Ebu Lübâbe, Ensardan ve Evs kabilesindendir. Kureyzaoğulları savaşında, düşmana, teslim olmaları halinde kendilerine verilecek cezanın ölüm olacağını işaret etmiş olduğundan kendisini, suçluluk psikolojisi içinde Mescid-i Nebî'de bir sütuna bağlattı. Tövbesi kabul edilip Hz. Peygamber (s.a.s) tarafından çözülmedikçe bağını hiç kimseye çözdürmeyeceğine ve bir şey yiyip içmeyeceğine yemin etmişti. Yedi gün bağlı kaldıktan sonra tövbesi kabul edilmiş ve bağını Resulullah (s.a.s) çözmüştür. Ebu Lübâbe'nin kendisini bağlattığı direğin yerindeki sütuna hâlen "Üstüvâne-i Ebu Lübâbe" denilmektedir.
Üstüvâne-i Hannâne, Mescid-i Nebi'de minber yapılmadan önce Hz. Peygamber (s.a.s)'in dayanarak hutbe okuduğu hurma kütüğüdür. Daha sonra minber yapılıp Resul-u Ekrem oradan ayrılınca ve hutbeyi minberde okumaya başlayınca bu hurma kütüğü ağlar gibi ses çıkardı. Hz. Peygamber minberden inip mübarek eli ile onu mesh ettikten sonra sesi kesilmişti. Bu kütüğün bulunduğu yerdeki sütuna "Üstüvâne-i Hannâne" (Ağlayan sütün) adı verilmektedir

gamze diler

Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 33
Nereden : ankara
Points : 21
Kayıt tarihi : 07/02/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz